اخبار کوتاه :
روش های کاهش کلسترول -- "بالا بودن کلسترول خون، بیماری هایی همچون حمله قلبی، فشارخون بالا و... را به همراه دارد که ..." -- 10 مهر 1391
علت درد دندان بعد از عصب کشی -- "برای ما دندان‌پزشکان، مواجه شدن با بیمارانی که به‌دلیل درد دندان پس از عصب‌کشی مراجعه ..." -- 10 مهر 1391

بالا بودن کلسترول خون، بیماری هایی همچون حمله قلبی، فشارخون بالا و... را به همراه دارد که می تواند طول عمر را کوتاه کند. پس اگر میزان کلسترول شما زیاد است بهتر است آن را کنترل کنید. شما می توانید با ایجاد تغییرات جزئی در زندگی، کلسترول خونتان را پایین بیاورید.

برای پایین آوردن کلسترول با پزشک خود مشورت کنید.برای کاهش کلسترول باید به موارد مختلفی از جمله چاقی مفرط، بیماری قلبی، میزان فعلی کلسترول و... توجه کرد. بنابراین خودسرانه کاری نکنید زیرا ممکن است منجر به بروز مشکلات خطرناکی شود.

حمله قلبی, فشارخون بالا, پایین آوردن کلسترول

 

لوبیا مصرف کنید: این ماده مغذی و سالم را هفته ای ۳ تا ۴ بار به برنامه غذایی خود اضافه کنید. لوبیا حاوی فیبر محلول در آب به نام پکتین است. مصرف این ماده غذایی راهکاری مناسب برای مقابله با کلسترول است.

فیبر موجود در لوبیا به کلسترول می چسبد و آن را از بدن دفع می کند.

حمله قلبی, فشارخون بالا, پایین آوردن کلسترول

پیاده روی کنید: اگر فرصت کافی برای رفتن به باشگاه ندارید، به پیاده روی که بهترین و ارزان ترین ورزش است، بپردازید. پیاده روی تند روزی ۲۰ تا ۴۰ دقیقه، میزان کلسترول را تا ۸.۳ درصد و خطر بیماری قلبی را نیز کاهش می دهد.

حمله قلبی, فشارخون بالا, پایین آوردن کلسترول 

مصرف تخم مرغ را محدود کنید:مصرف تخم مرغ باعث افزایش کلسترول می شود. از این رو اگر تخم مرغ مصرف می کنید، در مصرف آن افراط نکنید و میزان روغن آن نیز کم باشد. به عنوان مثال اگر برای صبحانه تخم مرغ مصرف کرده اید، از خوردن ناهار سنگین بپرهیزید.

حمله قلبی, فشارخون بالا, پایین آوردن کلسترول 

گوشت بدون چربی مصرف کنید: میزان مصرف گوشت را کاهش دهید زیرا گوشت قرمز سرشار از چربی است.

حمله قلبی, فشارخون بالا, پایین آوردن کلسترول 

سبزی بخورید: بهترین راهکار برای کاهش کلسترول، مصرف سبزی است. اتخاذ یک برنامه غذایی متعادل و سرشار از ویتامین، ماده معدنی و آنتی اکسیدان مفید است.

حمله قلبی, فشارخون بالا, پایین آوردن کلسترول 

خواب کافی داشته باشید: روزی ۸ ساعت خواب برای پایین آوردن کلسترول و به تبع آن کاهش خطر بیماری قلبی لازم است.
داشتن یک خواب خوب در حفظ میزان قند خون و بهبود سلامت کلی و ذهنی موثر است.

حمله قلبی, فشارخون بالا, پایین آوردن کلسترول 

وزن اضافه را کاهش دهید: چاقی مفرط یا اضافه وزن بسیار خطرناک است زیرا چربی در بدن ذخیره می شود. لاغر شدن بهترین راه مقابله با کلسترول است. برای پایین آوردن وزن به برنامه هایی که باعث کاهش وزن سریع می شود، نپردازید زیرا این امر به بدن آسیب می رساند.

مطالب پربازدید

24.02.2021

طراحی دکوراسیون، از

معنی دکوراسیون در لغت نامه فارسی آراستن، چیدمان و

+ مشاهده

25.01.2021

آسمان مجازی چیست، اجرای

      آسمان مجازی چیست؟ این نوع سقف از سه

+ مشاهده

21.01.2021

همه چیز در مورد کاغذ

  همه چیز در مورد کاغذ دیواری کاغذ

+ مشاهده

12.01.2021

چمن مصنوعی

چمن مصنوعی نوعی کفپوش می باشد که به جای چمن طبیعی

+ مشاهده

12.01.2021

آینه کاری

هنر آینه کاری یکی از زیباترین هنرهای سنتی و قدیمی

+ مشاهده

12.01.2021

کابینت آشپزخانه

یکی از مهمترین بخش های خانه، آشپزخانه آن است که

+ مشاهده

پربیننده ترین مطالب

آسمان مجازی چیست، اجرای ...

      آسمان مجازی چیست؟ این نوع سقف از سه ...

+ مشاهده

آینه کاری

هنر آینه کاری یکی از زیباترین هنرهای سنتی و قدیمی ...

+ مشاهده

تاریخچه میز عسلی و جلو ...

  تاریخچه میز عسلی و جلو مبلی از گذشته تا کنون ...

+ مشاهده

لوازم خانگی

تی وی روم (TV Room) چیست ...

تی وی روم (TV Room) چیست و بهترین شیوه طراحی ...

اهمیت انتخاب دقیق ساعت ...

اهمیت انتخاب دقیق ساعت دیواری بهتر است قبل از ...

معرفی و راهنمای انواع ...

   انواع لوستر و نکاتی برای خرید   جنس انواع ...

کوسن و ست کردن آن با ...

  عوض کردن کوسن‌ها یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین ...

تنظیمات قالب
انتخاب رنگ قالب
Red Green Olive Sienna Teal Dark_blue
رنگ پس زمینه
رنگ متن ها
انتخاب منو
گوگل فونت
اندازه فونت بدنه
نوع فونت بدنه
جهت سایت
Scroll to top